Rally-tokon rotumestaruuskilpailun säännöt

Tanskalais-ruotsalaisten pihakoirien rally-tokon rotumestaruuskilpailujen säännöt

Hyväksytty STRP:n hallituksen kokouksessa 26.5.2018.

1. Rotumestaruuskilpailut pyritään järjestämään kerran kalenterivuodessa osana Suomen Palveluskoiraliiton hyväksymää virallista rally-tokokilpailua.

2. Osallistumisoikeus on kaikilla tanskalais-ruotsalaisilla pihakoirilla, jotka täyttävät Suomen Palveluskoiraliiton määrittelemät osallistumisvaatimukset.

3. Koiran omistajan ja ohjaajan tulee olla Suomen Tanskalais-ruotsalaiset pihakoirat ry:n jäsen. Mikäli koiralla on useampia omistajia, riittää, että yksi heistä on jäsen.

4. Rotumestari palkitaan kiertopalkinnolla, joka kiertää joka vuosi.

5. Mestaruuden voittaa korkeimman luokkakohtaisella kertoimella lasketun pistemäärän saanut tanskalais-ruotsalainen pihakoira, riippumatta luokasta missä kilpailee. Voittaakseen rally-tokomestaruuden koirakon on saavutettava vähintään hyväksytty tulos eli 70 pistettä.

6. Mikäli kaksi tai useampi koira saa yhtä suuren pistemäärän, mestaruuden voittaa ylemmässä luokassa kilpaileva koira. Jos saman pistemäärän saaneet kilpailevat samassa luokassa, nopeammalla ajalla radan suorittanut voittaa.

LuokkaKerroinesimerkki 70p. (min)

ALO